Сталість святкових міських ярмарків (2018)
На замовлення громадської організації “ВЕЖА” (Маріуполь) PPV Knowledge Networks провели дослідження організаційних та фінансових моделей сталості міських святкових ярмарків.
Міські святкові ярмарки, особливо різдвяні, стали невід’ємним атрибутом міського середовища. Різдвяні ярмарки у Києві та Львові приваблюють десятки тисяч відвідувачів, ярмарки з’вляються у нових містах - наприклад у 2017 перший різдвяний ярмарок було організовано в Маріуполі. Ярмарки - це інструмент міського економічного розвитку, що пов’язаний з різними сферами, - міським управлінням, розвитком малого бізнесу, туризмом, просторовим розвитком, культурою та громадською активністю.
Проведення міських ярмарків вимагає відповідей на складні питання, - чи місто повинно фінансувати проведення ярмарку чи ярмарок має бути самоокупним, чи місто має організовувати ярмарок самостійно чи залучати приватних партнерів тощо. У рамках дослідження сталості міського ярмарку в Маріуполі аналітики PPV Knowledge Networks проаналізували фази розвитку міських святкових ярмарків, ключові бізнес-процеси та запропонували організаційну та фінансову модель для різдвяного ярмарку в Маріуполі.
Публічна версія звіту містить розроблені під час проекту моделі та приклади моделей організації ярмарків у Львові та Чернівцях. Ці організаційні та фінансові моделі покликані допомогти українським містам, в яких ярмарки знаходяться на різних фазах розвитку (від становлення до зрілості), обрати найоптимальнішу модель та оцінити можливі ризики проведення ярмарку.
Проект "Маріупольський ярмарок" реалізовано в рамках проекту "Зміцнення громадської довіри (UCBI II)" за фінансової підтримки Агенства США з міжнародного розвитку (USAID)". Проект реалізовано громадською організацією “ВЕЖА”.