Стан розвитку дизайну в Україні (2019)
Цілі проекту:
- Розробка методології моніторингу ринку дизайну України (на прикладі графічного і предметного дизайну).
- Проведення моніторингового дослідження (збір та опрацювання даних для графічного і предметного дизайну, звіт для предметного дизайну).
- Формування рекомендацій до стратегічних підходів для розвитку дизайну на державному та регіональному рівні.
Мета моніторингу – визначити поточний стан та перспективи розвитку ринку дизайну в Україні. У цьому аналітичному матеріалі закцентовано на предметному дизайну як такому, що поєднує в собі безліч функцій та є вирішальним на ринку для користувачів. Проте він досі є одним з найбільш недооцінених видів дизайну в Україні.
Проведене дослідження підтверджує тенденцію зростання та розвитку ринку предметного дизайну в Україні, проте виявляє проблеми, які виникають за цих умов. В Україні дизайн досі недооцінено як фактор, що може приносити додану вартість матеріальним та нематеріальним продуктам, зокрема і через відсутність методології об’єктивної оцінки його якості.
З дослідження можна дізнатись:
- в якому стані мале та середнє підприємство у сфері дизайну в Україні;
- чого бракує цій сфері, щоб вийти на якісно новий рівень;
- які основні критерії для майбутньої промоції, розвитку та підтримки дизайну;
- який стан формальної та неформальної дизайн-освіти;
- скільки грошей приносять дизайнери ФОПи та агенції в українську економіку;
- які стратегічні рекомендації для стейкхолдерів та policymakers тощо;
- який європейський досвід підтримки дизайну тощо.
Дослідження проводилося в рамках проекту «Моніторинг розвитку дизайну в Україні» програми «УКМ: Український культурний монітор» за підтримки Українського культурного фонду.